רפרט בנושא: GOOGLE +

גוגל + הינה רשת חברתית המחוברת לבית יוצר המנוע גוגל. בהתייחס למאמר שנערך ב 2011 בשם: Pew internet life study – שני שליש ממשתמשי המדיה החברתית גולשים באינטרנט בשביל ליצור קשר עם החברים והמשפחה. רק אולי 5% מנצלים את המדיה החברתית ללמידה. מכיוון שהיא חלק מתוכנת החיפוש הכי גדולה בעולם קיימת האפשרות,שגוגל + תהווה ככלי לאוריינות מדיה,מעורבות אזרחית , ולניתוח מסרים העוסקים בחשיבה ביקורתית בנושאים יומיומיים.

גוגל + ,כשאר הרשתות החברתיות מבוססת על אותה שיטה קבוצתית המכונה כאן בשם "circles". עקב כך,ישנה אפשרות להתחבר למעגל משתתפים מסוים על מנת ליצור תקשורת מדיה חברתית מסוימת.כדוגמה המובאת במאמר: The potential of GOOGLE + as a media literacy tool ,שישנה קבוצה של פרופסורים מאוניברסיטה שקבעו למעשה שעות עבודה וירטואליות בגוגל +.    

ישנה תכונה פופולארית נוספת בגוגל +,המכונה בשם HANGOUT " "  – "מקום מפגש", ו"מקומות הבילוי" – ה" HANGOUTS" – הם שיחות וידיאו עד עשרה איש, היכולים לשלוח קטעי וידיאו ל YOUTUBE ,או מהיוטיוב ולצפות בהם יחד.התכונה הנ"ל מאפשרת לנהל פגישה וירטואלית ,כמעין כיתה וירטואלית ,על מנת שסטודנטים יוכלו לידע אחד את השני בנושאים שבהם הם רוצים להרחיב את ידיעותיהם.

חיפושי הגוגל + נותנים תוצאות "אישיות" כתוצאות האינטרנט.התוצאות ה"אישיות" מבוססות על אותם חיפושים קודמים שהמשתמש חיפש בגוגל+,וכתוצאה מכך נובעת בעיתיות מסוימת,בנוגע לשליטת המשתמש על פרטיותו ( Cohen, J.N. 2012).

אי לכך,ישנן כמה בעיות נוספות המוצגות במאמר :

 PRIVACY +PRELIMINARY ANALAYSIS OF GOOGLE    ואלו הן:

א. הורדת תמונות לגוגל+ :  על כל תמונה מוטבע שם הבעלים,תאריך,זמן ומודל המצלמה.

נתוני התמונה יכולים להוכיח איפה הבן אדם היה באותו יום,וידיעת מודל המצלמה יכול להביא לידי גניבתו.

ב. רישום מקום מגורים ,ושמות נוספים שלך לפרופיל : רישום השם שלפני הנישואים או איות אלטרנטיבי אחר – עלול להעמיד את האדם בפני גניבת זהותו.

ג. מעגלי הגוגל + כנגד רשימות הפייסבוק : בגוגל + ישנם ארבעה מעגלים: חברים,משפחה,מכרים ועוקבים. ישנה אפשרות בהגבלת הודעה למעגל מסוים,או לפרסמו אל הכלל.אך,כששולחים אל הכלל אין אפשרות לחסום מאחד האנשים את המידע.ולעומת זאת,לפיסבוק יש יתרון בכך,שאפשר לפרסם באופן כללי,ולמנוע ממישהו ספציפי לא לקבלו,מה שאין כן בגוגל + (Mahmood, S., & Desmedt, Y.2011).

בעיית הפרטיות מהווה גורם בעייתי ברשת החברתית,אך למרות זאת ישנם אנשים הרואים בכך כלי תקשורת,או ככלי עזר להוראה כמאמר : using google + for instruction .

המאמר הנ"ל עוסק בשאלה : האם ניתן להשתמש בגוגל+ כמו בטויטר ,או בפייסבוק – כדי להגדיל את ההוראה,או אפילו,אולי,כדי לשפר את קודמיו למטרות אקדמיות.

רוב התלמידים אינם משתמשים בפייסבוק למטרות חינוכיות,לכן חושבים שגוגל + יותר מתאים לסטודנטים,מפני שגרפיקת המעגלים מאפשרת ליצור מעגל מסוים  עבור חדשות הכיתה,או שהשירות הנ"ל – יכול לשמש את התלמידים כבמה לשיחות מאחורי הקלעים במהלך ההרצאות Yee, K.,& Hargus,J. (2011)

 

Cohen, J.N. (2012), The Potential of Google+ as a Media Literacy Tool . Journal of Media Literacy Education 4:1 (2012) 93-96.

Mahmood, S., & Desmedt, Y. (2011) . Preliminary Analysis of Google+'s Privacy,Retrieved from arXiv:1111.3530v1

  
Yee, K.,& Hargus,J. (2011).Using Google+ For Instruction.Turkish Online Journal of Distance Education,12,9-11.

 

 

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s